Lieve marketing van La Vialla

Door: Linda op 15 oktober 2011

La Vialla

In mijn nieuwsbrieven spreek ik de lezer steevast bijvoorbeeld aan met ‘Beste <naam>’. Ik ben in Nederland nog geen bedrijf tegengekomen (of ze moeten in een hele softe sector zitten), die zijn klanten aanspreekt met ‘Lieve <naam>’. La Vialla doet dat bijvoorbeeld wel, en met succes!

Lieve post

De Italiaanse biologisch-dynamische boerderij Fattoria La Vialla uit Toscane stuurt al sinds jaar en dag ontzettend leuke post die persoonlijk is geadresseerd. ‘Lieve René’ staat er in de aanhef. De klanten van La Vialla zijn geen klanten, maar allemaal ‘vrienden en gasten’. Het ziet er ogenschijnlijk een beetje vreemd uit, maar het opwekken van het juiste gevoel kunnen ze heel goed. Nu heb ik nog nooit iets bij ze besteld, maar hun lieve post maakt dat ik me langzamerhand een beetje schuldig ga voelen. Helemaal uit dat verre Italië sturen ze me regelmatig iets op.

– Recepten, bijvoorbeeld over hoe je pasta moet koken of een Italiaanse pastasaus
– Een mooi kookboek
– Een DVD over de 4 seizoenen op de boerderij
– Een boekje over de oorsprong en werkwijze van de boerderij

Het effect van wederkerigheid weten ze dus perfect te bereiken.

Ik kan je dus zeker aanraden je voor hun mailingen aan te melden. Al was het alleen maar om af en toe een goed gevoel over te houden als je de post hebt gelezen.

en zie hier de prachtige nieuwe brochure van La Vialla

Deze tekst mocht ik gebruiken van de website van : http://www.renegreve.nl

 

Plaats een reactie

U dient in te loggen om een reactie te kunnen plaatsen